awakenings Ch. 02

Det var sju personer i baren. En femti noe, litt overvektig, skallet bartender syntes å være ansvarlig. En eldre, rimelig plass svart mann med salt og pepper hår spilte piano. To par, begge i trettiårene ble sittende på separate tabeller snakke rolig og nipper til cocktailer. Den sjuende personen var en ekstremt attraktiv, godt kledd middelaldrende kvinne. Hun ble sittende i baren.

Jeg satte meg ned tre avføring til sin rett. Så snart jeg ble avgjort bartender kom bort og sa: “Velkommen til Cosmopolitan. Mitt navn er Jerry. Hva kan få deg?”

“En dobbel Chivas, to isbiter og et glass vann på siden.”

“Du fikk det kompis.” Jerry snudde seg og begynte å jobbe på min drikke.

Kvinnen tre avføring til min venstre sa; “Du er ikke i til single malt?”

Jeg trakk på skuldrene. “Mens det er sikkert noen gode single malt, er det også mange dårlige. Bare å være en single malt gjør ikke det en god whisky. Jeg tilfeldigvis liker Chivas. Det er en fin, jevn scotch. Det er kanskje ikke så prestisjefylt som noen av de fasjonable single malt, men jeg liker det, og det er alt som betyr noe for meg. “

“Kjære meg, en selvstendig tenker. Hvordan absolutt spennende.”

“Jeg beklager, initiert du denne samtalen. Din sarkasme er verken velkommen eller verdsatt.”

Kvinnen snudde seg så hun ble vendt mot meg. “Jeg beklager. Du har rett, jeg spurte deg et spørsmål, og du ga meg et ærlig svar. Min sarkasme var helt uberettiget.”

“Unnskyldningen er godtatt.”

Jerry brakte meg min Chivas og siden av vannet. Jeg tok en slurk av Scotch.

Som jeg satt min glass ned på baren spurte kvinnen, “Så hva bringer deg inn i Cosmopolitan i kveld?”

Jeg snudde meg mot henne. “Jeg beklager, du er en vakker kvinne. Jeg er smigret over at din selv villig til å erkjenne min eksistens, men jeg har hatt en forferdelig uke. Jeg egentlig ikke har energi til å koble opp med noen i kveld. “

“Nå er det et spørsmål vekkende uttalelse om jeg noen gang har hørt en.”

“Det var ikke ment å være, det er bare sannheten.”

“Tonight Jeg prøver ikke å koble opp med hvem som helst heller. Jeg har hatt en vanskelig uke også, men du er en spennende mann og jeg nyte en interessant samtale.”

Smilende, sa jeg; “Ok, akkurat nå en liten samtale ville være bra for meg. Kan jeg kjøpe deg en drink?”

“Nei, jeg har en, og selv om jeg ikke gjorde det jeg ikke ville la deg kjøpe meg en.”

“Ja, ok jeg får det, hei jeg egentlig ikke har energi for spill i kveld.” Jeg snudde meg vekk fra henne.

“Det var ikke en avvisning. Jeg ikke tilfeldigvis tror på å la menn kjøpe meg drikke. Hvis jeg bestemmer meg for å snakke med deg, jeg gjør det fordi jeg synes du er fin eller interessant eller forhåpentligvis begge. Når jeg er m på jakt etter en liten intim kameratskap, og som forekommer av og til, er en mann ikke kommer til å forbedre sin posisjon ved å kjøpe meg en drink. Sweetheart, en fem dollar martini er ikke til å komme deg inn i trusa. “

Jeg måtte innrømme at jeg fant henne ærlighet forfriskende. Jeg nikket til henne: «Ok, jeg er ikke fornærmet.”

“Jeg beklager, jeg egentlig er. Jeg prøve å være ærlig, men noen ganger jeg ender opp vises uforskammet og uhøflig.”

“Ja vel vi har alle våre problemer.”

“Jeg får følelsen av at du har hatt en veldig dårlig dag. Har du lyst til å fortelle meg om det? Noen ganger snakker til en fullstendig fremmed kan være ganske nyttig.”

Jeg stirret på henne. Etter en stund sa jeg; “Hvis du ikke har noe imot det, jeg virkelig ønsker å snakke med deg om det.”

“Jeg ville ikke tankene i det hele tatt, men før du begynner å avsløre dine dypeste personlige hemmeligheter jeg synes vi skal presentere oss.” Hun grep tak i henne martini og flyttet over til bar krakk ved siden av meg. Etter å ha satt henne drikke på baren hun utvidet henne i hånden og sa; “Jeg er Jennifer Rawlins”.

Jeg håndhilste på henne. “Jeg er glad for å møte deg Jennifer, jeg er Michael Nolan.”

Jennifer løftet øyebrynene. “Michael, ikke Mike?”

“Du bare introdusert deg selv som Jennifer snarere enn Jen eller Jenny. Tror jeg at jeg kan heve det samme spørsmålet.”

Jennifer smilte. “Touche, jeg liker deg Michael Nolan. Vet du hvordan du skal stå på bakken.”

Rister på hodet, sa jeg; “Jeg skulle ønske det var sant.”

“Oh my, som var en forteller bemerkning hvis jeg noen gang har hørt en.”

Jeg trakk på skuldrene.

Hun sa: “Ok. Det er tydelig at du har noe du trenger å gå av brystet, så la oss få det gjort. Jeg er lutter øre.”

Jeg tilbrakte den neste halvtimen fortelle henne alt.

Da jeg var ferdig Jennifer så på meg og sa; “Damn, minner som meg om min egen historie.”

“Det gjør?”

“Michael hvor gammel er du?”

“Førtini.”

“Og Jeanne?”

“Hun er førtini også.”

“Og hvor lenge sa du at du har vært gift?”

“Tjueseks år.”

“Hvor gammel er du er jenter? Jeg vet at du fortalte meg, men fortell meg igjen.”

“Jodie er tjuetre. Tricia er tjuefire.”

“Jeg er femtitre. Jeg har vært skilt i åtte år. Har jeg en sønn, Tom som er nå tjuesju og en datter, Marybeth som er tjueseks. Når min ex mann skilte meg Tom var nitten og Marybeth var atten. “

“Du sier din ex mann skiller seg fra dere, hvorfor?”

“Jeg er en administrativ assistent for en lokal bilforretning. Han fanget meg i et motell rom med en av selgerne som jobber for samme forhandler.”

“Du var utro mot ham?”

“Jeg var absolutt.”

“Hvor lenge?”

“Tre måneder, men det var ikke min første affære. Det var to andre karer før det.”

“Hvor lenge var disse saker?”

“Seks eller syv måneder, i begge tilfeller fikk vi til slutt lei av hverandre. Du kan si at begge disse anliggender døde av naturlige årsaker.”

“Hvordan fikk mannen din endelig finne ut av det. Hvordan fikk han ta deg i motellrommet?”

Jeg var en selvsentrert tispe. “

“Det er litt harde.”

“Det er det jeg var. For nesten to år ga jeg jevnlig det opp til en annen fyr mens jeg glemte mannen jeg elsket.”

“Du mener at du sluttet å ha sex med mannen din.”

“Det skjedde gradvis, men etter den tid var jeg midt i min tredje affære som var om det. Richard, det er min ex mann var heldig hvis han fikk en nåde Fuck en gang i måneden.”

“Hvorfor? Har du ikke liker ham?”

“Nei jeg likte ham, jeg elsket ham også. Hell Richard Marks er den eneste mannen jeg noen gang kommer til å elske.”

“Så hvorfor gjorde du avbrøt ham?”

“Det er ikke den hele spørsmålet. Jeg ikke bare kutte Richard off, jeg gjorde det mens jeg var regelmessig å gi det opp til en annen mann.”

“Du nesten høres stolt av det.”

Jennifer ristet på hodet. “Nei jeg er ikke stolt av det. Jeg skammer meg over det.”

“Så hvorfor gjorde du det?”

«Det er det millioner dollar spørsmålet.”

“Vet du svaret?”

“Etter flere år med terapi, tror jeg at jeg gjør.”

“Vil du fortelle meg?”

“Det er komplisert.”

“Det kan hjelpe meg med Jeanne.”

“Det kan, men det heller ikke kan.”

“Jeg har ikke fått mye å miste.”

“Du er ikke en middelaldrende kvinne. Jeg er ikke sikker på at du vil forstå.”

“Igjen, hva har jeg å tape? Jeg fortalte deg min, nå er det din tur til å fortelle meg din.”

“Du har allerede hørt det meste.”

“Ja, men jeg har ikke hørt hvorfor. Det er det jeg er døende for å vite det.”

“Det kan ikke være det samme hvorfor med Jeanne.”

“Jeg vet det, men i det minste kan det gi meg et sted å begynne.”

“Ok, jeg var førtien. Mine to barn var i videregående skole.

Jeg nikket. “Jeg vet, du begynte å føle seg gammel og ubrukelig.”

Jennifer stritter. “Michael, du blir fordømmende?”

“Kanskje litt. Jeg blir gammel også.”

“Du har din karriere.”

“Du hadde en karriere også. Du fortalte meg at du var en administrativ assistent ved en bilforretning.”

“Michael du eier og driver et regnskapskontor. Richard er en full professor ved Kelroy College. Jeg er en administrativ assistent. Det er et fancy navn for en sekretær. Jeg skriver dokumenter og bringe menn kaffe.”

“Ok, du vinner på den.”

“Det er ikke et spørsmål om å vinne eller tape, er det et spørsmål om forståelse.”

«Du har rett, jeg forstår.

“Gjør du?”

“Jeg vet ikke. Jeg skal prøve.”

“Det er en begynnelse.”

“Ok, du følte deg gammel og oppfylt.” Jeg holdt opp hånden min. “Det var ikke ment å være en nedsettende bemerkning.”

“Jeg vil akseptere det. Ja jeg var og jeg ble også begynt å stille spørsmål ved min seksuelle ønskeligheten.”

“Hvorfor?”

“Jeg så i speilet.”

“Du er en vakker kvinne.”

“Takk, jeg var da jeg var tjuefem og ja, menn likevel fortelle meg at nå, men da jeg kikket i speilet så jeg endringene i huden min og linjene som begynte å dukke opp rundt øynene og munnen. “

“Vi har alle bli gamle. Derfor ekteskap er så viktig. En mann og kone blir gamle sammen. Kjærlighet tillater dem å godta de overfladiske endringer som skjer.”

“Du har helt rett, og jeg fortsatte å prøve å fortelle meg det, men …” Jennifer stemme slepte av.

Jeg så henne.

Etter en stund sa hun, “Losing din seksuelle ønskeligheten er en annen sak.”

“Har din mann mister interessen for deg?”

Smilende, Jennifer sa; “Nei, jeg har mistet interessen for ham.”

“Du er ikke gjør forstand.”

“Jeg mistet interessen for respektabel sex.”

“Respektabel sex?”

“Riktig sex, sex en dydig kone driver sammen med sin mann.”

“Var din ex mann en snerpete?”

Jennifer ristet på hodet. “Det er den tristeste delen av mitt deprimerende fortelling. Han var ikke. Jeg er ganske sikker på at han ville ha elsket noen skitne ekkel sex.”

“Du mister meg.”

“Michael, min mann hadde meg på en pidestall. Jeg var hans kone, mor til hans barn og hans idé om feminine perfeksjon. Dessverre var det en status som jeg likte, og en som jeg ikke var villig til å risikere. Gjorde jeg ‘ t tør innrømme at fantastisk mann som jeg hadde en umettelig trang til tidvis være en ekkel kuk suger ludder. “

“Han ville sannsynligvis ha elsket deg enda mer.”

«Du har rett, og mens jeg vet at nå, jeg visste ikke det da. Å være en modell kone og mor var kjernen av min identitet. Jeg turte ikke fare for at.”

“Så du hadde en affære.”

“To av dem, og jeg skammer meg over å innrømme at jeg gjorde ting for de menn som jeg aldri gjorde for min mann, den eneste mannen jeg noen gang vil elske.” Rister på hodet, Jennifer sa; “Richard var den perfekte ektemann, far og leverandør. Jeg følte at jeg måtte være den perfekte hustru, mor og husmor og som inkluderte å være en Paragon av dyd.”

Jennifer stanset et øyeblikk, og så sa hun; “Michael, dette landet har en opprørende dobbeltmoral om sex. På søndager går vi i kirken der vi selv rettferdig feire vår uptight moral og virtuously fordømmer Jesabel og Lotharios som bryter våre strenge standarder for respektabilitet. Det er vår offentlige fasaden. I privat alt endringer. så snart vi kommer hjem fra kirken vi logger seg på Internett og ivrig oppsøke historier, filmer og bilder som beskriver hver seksuell perversjon tenkelig. ”

Sukk, Jennifer sa; “Og til slutt mange av oss bukke til vår umettelige ønske om å handle ut disse perverse fantasier.”

“Perverse fantasier? Er ikke det litt altfor dramatisk?”

“Det er, men når du er en skikkelig middelklasse kone og mor noe annet enn misjonærstillingen samleie føles pervertert og eventyrlystne.”

“Og du turte ikke gjøre det med din mann.”

“Jeg var skamfull for å gjøre det med ham.”

“Men du gjorde det med tre andre menn.”

“Menn jeg knapt kjente. Men jeg knapt snakket med da vi var sammen.”

“Den anonymiteten var det som gjorde den til å fungere.”

Jennifer smilte. “Du begynner å forstå.”

“Det gjør ikke det greit.”

“Nei det gjør det ikke, men jeg tror ikke dette er en sak av rett eller galt eller godt eller dårlig. Vi er produkter av vår kultur.”

Jeg nikket, men så sa jeg; “Jeg samler på at din mann ikke se det på den måten.”

“Nei han absolutt ikke. Jeg har gjentatte ganger forsøkt å forklare det til ham. Han vil ikke høre, og jeg klandrer ham ikke. Han leide en privat etterforsker. De hadde motel room under både lyd-og videoovervåkning. Han så de tingene jeg gjorde for kjæresten min. “

“Ting du ikke gjorde for ham.”

“Michael Jeg kan ikke begynne å beskrive hvor mye jeg har lyst til å gå tilbake og endre det. Hvis han ville la meg jeg vil tilbringe resten av livet mitt som Richard personlige hore.”

“Har han funnet en annen kvinne?”

“Nei, faktisk er jeg rimelig sikker på at han ikke engang dato.” Sakte rister på hodet, Jennifer sa; “Jeg knuste selvtilliten hans.”

Nikker, sa jeg; “Du gjorde ham føler meg gammel og uønsket.”

“Men han var ikke, han er ikke det. Han er fortsatt ikke.”

“Menn er like sårbare som kvinner til frykt og selvtillit tvil som kommer med alderen.”

“Jeg vet.”

“Jeanne kalte meg en balding middelaldrende mann med en vom. Hun prøvde å ta det tilbake, men de er ord som er vanskelig å glemme.”

“Spesielt når du vet at hun var i ferd med å tilbringe en kveld i seng med en annen mann, en yngre mann.”

Sukk, sa jeg; “Ja, gjør at det mye vanskeligere å glemme disse ordene.”

“Michael dette er en komplisert situasjon. Jeg er sikker på at din kone fortsatt elsker deg.”

“Jeg tror hun gjør også.”

“Har du fortsatt elsker henne?”

“Ja, det gjør jeg;. Veldig mye”

“Så snakk med henne. Prøv å få henne til å gå til et ekteskap rådgiveren. Prøv å regne ut dette.”

“Jeg ringer henne. Jeg skal snakke med henne. Jeg vil også prøve å få henne til å gå til rådgivning, men Jennifer.” Jeg stoppet.

Hun sa: “Ja?”

“Hvis jeg finner ut at Jeanne gjorde ting med denne andre mannen som hun har nektet å gjøre med meg.” Jeg sukket. “Jeg tror ikke jeg vil være i stand til å håndtere det.”

“Michael prøv å forstå. Vi er produkter av en undertrykt, uptight kultur. For mange av oss er det vanskelig å forene våre fysiske begjær med de puritanske etikk som ble innpodet i oss mens vi vokste opp.”

“Jeg vet;.., Men kjærlighet, deling og felles interesse er også viktig for de siste årene har jeg vært tilnærmet sølibat”

“Richard ble også. Jeg ikke forsøke å rettferdiggjøre enten min atferd eller Jeannes. Jeg prøver bare å fortelle deg at det er komplisert.”

Nikker, sa jeg; “Jeg forstår. Takk, jeg setter pris på din innsikt. Jeg virkelig mener det.”

Jennifer så på klokken over tverrliggeren. Det var 10:30. Hun avsluttet sin drink og sto opp. “Michael mens vår samtale ble ganske alvorlig, var det tilfredsstillende. Jeg er glad jeg møtte deg i kveld, og jeg håper jeg ser deg igjen.”

Jeg smilte. “Vår samtale var forvirrende og til tider foruroligende, men det var opplysende. Jennifer, du er en lys omtenksom kvinne. Jeg likte å møte deg også.”

Jennifer stirret på meg et øyeblikk, og så sa hun; “Ring Jeanne.”

“Jeg vil.”

“Ring henne i kveld.”

“Det er sent.”

“Det spiller ingen rolle. Dette er et problem som erstatter de sosiale konvensjonene om den tiden av døgnet. Ring henne, gjør det nå.”

Innser at hun hadde rett, sa jeg; “Ok, jeg skal ringe henne i kveld.”

“Lover du?”

“Ja, jeg lover.”

“Bra.” Jennifer kysset meg på kinnet og sa; “Michael, du er en veldig kjekk og ønskelig mann. Hvis det ikke var så opplagt at du fortsatt er dypt forelsket i Jeanne jeg skulle prøve å lokke deg til å dele sengen min med meg i kveld.”

Ler jeg sa; “Takk Jennifer, som var snill. Akkurat nå er min vaklende ego trenger hver øke det kan få.”

“Michael som var ikke et forsøk på å demme opp egoet ditt. Det var sannheten, og hvis ekteskapet ikke kollapser du kommer til å raskt finne det ut. Kvinner kommer til å bli hounding deg for datoer.”

“Vel, jeg fortsatt er forelsket i Jeanne, så for tiden er det et åpent spørsmål.”

“Jeg vet, og det er en av de mange grunnene til at du er så attraktiv.” Jennifer kysset meg igjen og sa; “Jeg ønsker deg vel søt mann.” Og da hun snudde seg og gikk ut av baren.

Så snart Jennifer var borte jeg ferdig med min scotch og sa farvel til Jerry bartender.

Det var 10:45 fredag ​​kveld. Da jeg gikk ut av Cosmopolitan Lounge First Avenue var travle med aktivitet. Det var en varm August kveld. Folk forlater teatre og restauranter og gangavstand til nattklubber og cocktailsalonger. Trafikken i gaten var nesten like overbelastet som det var på midten av dagen.

Jeg gikk bort til en buss benk, satte seg ned og tok ut mobilen min. Som jeg trykket kortnummer den for min hjemmetelefon jeg lurte på om Jeanne ville være hjemme eller ute på en annen dato med sin nye kjæreste. Mens den ettermiddagen hun hadde forsikret meg om at hun skulle slutte å se Derek Fischer, var jeg skeptisk.

Jeanne var hjemme. Hun plukket opp på den tredje ringen.

“Michael, takk for at du ringer.” Caller ID hadde identifisert meg.

“Hei Jeanne.”

“Hvor skal du? Vi må snakke sammen.”

“Jeg er enig. Jeg ønsker å snakke også. Det er derfor jeg ringte.”

“Kom hjem, jeg skal lage en kanne kaffe.”

“Jeanne Jeg kan ikke komme hjem i kveld.”

“Hvorfor ikke?” Skuffelsen i Jeanne stemme var tydelig.

“Jeg har et møte klokken 10.00 i morgen tidlig med Charles og Edith Montgomery. Jeg trenger å få litt søvn.”

“Et møte med Montgomerys, ja selvfølgelig, som er viktig Du trenger å få litt søvn.». Mens Jeanne var fortsatt skuffet, forsto hun. Hun visste akkurat hvor viktig de Montgomerys var til virksomheten min.

“Jeg beklager, men jeg gjør. Den Montgomery-konto er viktig for oss begge.”

“Jeg kjenner Michael. Når kan du komme hjem?”

“Jeg er sikker på at jeg skal ha noen detaljer å ivareta etter møtet. Hvorfor ikke tenkt på å se meg rundt 02:00.”

“Ok, vil du ha litt lunsj?”

“Jeg tviler på at jeg får tid til å spise så en sandwich ville være hyggelig.”

“Jeg har litt skinke. Jeg vil ha en fin skinke og ost sandwich for deg.”

“Takk Jeanne.”

“Michael, jeg er virkelig lei meg om alt som har skjedd.”

“Jeg er for Jeanne. Vi skal snakke om det i morgen ettermiddag.”

“Jeg er så glad for at du kommer hjem. Jeg har savnet deg.”

“Jeg har savnet deg også.”

“Michael, jeg håper at i morgen ettermiddag vil du gi meg en sjanse til å vise deg akkurat hvor mye jeg elsker deg.”

“Jeanne?”

“Baby, jeg har forsømt deg. Jeg forstår ikke hvorfor, men jeg lover deg at du vil aldri igjen bli neglisjert.”

“Vi skal snakke i morgen.”

“Ja, selvfølgelig.”

“Jeanne, det er sent. Trenger jeg å komme tilbake til min motell og gå til sengs.”

Igjen deflatert Jeanne sa, “Ja, selvfølgelig. Jeg forstår. Vi snakkes i morgen ettermiddag.”

“Vi vil. Good night Jeanne.”

“God natt Michael. Jeg elsker deg.”

“Jeg elsker deg også Jeanne.”

“Tror du Michael? Gjør du virkelig det?”

“Jeanne, vurderer alt som har skjedd Jeg tror jeg er den som bør spørre det spørsmålet.”

Det var en kort stillhet og deretter Jeanne sa; “Ja, du har rett. Michael Jeg er virkelig lei meg. Jeg kan ikke fortelle deg hvor skamfull jeg er om den måten jeg har håndtert alt dette.”

“God natt Jeanne. Vi skal snakke i morgen ettermiddag.”

“Ja, selvfølgelig, må du gå til sengs. Good night Michael.” Jeanne stanser. Etter en stund sa hun; “Michael gjør jeg virkelig elsker deg.”

“Jeg vet at Jeanne. Jeg elsker deg også. Good night.”

“God natt Michael.”

Jeg avsluttet samtalen, sette mobilen min borte, gikk raskt tilbake til kontoret mitt og fikk bilen min. Når jeg var i min motel room jeg strippet av meg klærne, børstet tennene og fått i seng.

Som jeg sovnet jeg husket noe som Jeanne sa under vår telefonsamtale. “Jeg kan ikke fortelle deg hvor skamfull jeg er om den måten jeg har håndtert alt dette.” Det plaget meg. Hun sa ikke at hun var skamfull om hva hun gjorde; hun sa at hun var skamfull om hvordan hun hadde taklet det.

Leave a Reply

